maanantai 6. kesäkuuta 2016

KALLEN LELUT

Hei taas kaikki bullakamuni! Me tulimme taas Petran kanssa päivittämään Meikäpojan blogia.
Tuo isompi ihmissiskoni, siis Petra sai sellaisen idean, että me voisimme esitellä täällä blogissa kaikki minun lelut. Minäpoika olin hyvin innoissani tästä ideasta.

Ihmissisko on vieläkin koeajalla tässä kirjoittelussa, mutta tämä alkaa kyllä jo näyttää oikein lupaavalta. Ei se olekaan niin amatööri kuin minä kuvittelin!

Huomasittehan, että blogini nimi on muuttunut. Petra keksi blogille uuden nimen! Minäpoika olen aika tyytyväinen tähän blogin uuteen nimeen ja Mammakin piti siitä.

Tässä tulee sitten Meikäpojan lelut:

MEIKÄLÄISEN LELULAATIKKO
Siinä on minun lelulaatikko. Se onkin jo melko täynnä. Leluni mahtuvat sinne juuri ja juuri!


Tässä ovat herra ja rouva Päkis. Herra Päkis on hieman mutrusuu ja Minäpoika olenkin yrittänyt ojentaa sitä aina välillä, jos se vaikka oppisi hymyilemään. Rouva Päkiksellä on aivan valtavat silmät! Herra Päkiksen olen pöllinyt isommalta ihmissiskolta ja rouva Päkiksen nappasin pienemmältä ihmissiskoltani Marielta! Enkös vain olekin melko ovela poju!


Tämän vinkuvan keppi-lelun sain viime kesänä syntymäpäivälahjaksi isommalta ihmissiskoltani. Keppi kuuluu Meikäpojan lempileluihin.


Tässä on Keijo Kirahvi. Keijo on siitä kätevä lelu, että sen vinkunan vain me koirat kuulemme. Ihmiset eivät kuule Keijon ääntä, joten saan leikkiä Keijolla aina silloin kun kotona katsotaan salkkareita, koska silloin ei saa mellakoida. Salkkareissakin on Kalle, ja minua vähän närkästyttää kun se on mennyt pöllimään minun komean nimeni! Keijon olen saanut joululahjaksi.



Kaksi luu-lelua. Isomman minun porukat toivat ulkomailta, kun kävivät matkoilla. Tuo pienempi luu on kuulunut joskus pienemmän ihmissiskoni lelukoiralle, mutta koska hän ei enää leiki sillä, niin Minäpoika sain tuon luun!

¨
Tuossa on Pospe-possu. Sain sen joululahjaksi ensimmäisenä joulunani. Pospe röhisi ja puhisi joskus ihan kamalasti, joten Minäpoika hieman operoin sitä ja laajensin sen sieraimia, nyt Pospe voi taas hengittää, eikä se enää olekaan muuta kuin ilmaa ja nahkaa!


Tämä tässä on Vertti-rusakko. Vertti on aika veltto ja laiska tyyppi. Olen yrittänyt antaa sillekin kyytiä, että se vähän reipastuisi, ja siinä rytäkässä Vertiltä irtosi korva ja nyt tyyppi on sitten puolikuuro! Hups!!


Minäpoika omistan kaksi komeaa palloa. Eivät ne ihan yhtä komeita ole kuin minä, mutta hienoja ovat, eikös vain? On jalkapallo, ja sitten pienempi punainen pallo jota sanotaan Paavoksi.


Sumo-pallolla en leiki kamalasti. Joskus Mamma tai ihmissiskot laittavat Sumon sisälle piiloon herkkuja, ja kun pyöritän Sumoa, niin saan herkut sieltä. Tai siis sitä pitäisi pyörittää, mutta Minäpoika vain kippaan ne lattialle! Paljon yksinkertaisempaa ja nopeampaa!


Tämä lelu tässä esittää solmua. Olen saanut Solmua vähän auki ja tykkään järsiä sitä.


Pehmoluu, jolla nykyisin leikin melko vähän. Tuota pehmoluuta sanomme nimellä Pehmis, kun se on niin pehmoinen. Pehmis on sellainen lelu, jota minä poika siirtelen aina paikasta toiseen.


Tässä ovatkin sitten Kala Kaikkonen ja Kissa. Kala Kaikkonen pitää tosi kovaa ääntä ja Minäpoika tykkään herättää ihmissiskot aina sen kanssa. Kaikkonen on oikein oiva herätyskello! Kissa on varmaankin minun lempileluni, sen kanssa leikin joka päivä. Leikimme Kissan kanssa aina sellaista leikkiä, että se pyörii karkuun ja Minäpoika juoksen perässä ja sitten kun saan sen kiinni, niin alan ojentaa sitä!


Joskus Kissa menee piiloon sohvan alle, ja silloin jompikumpi ihmissiskoista tai sitten Mamma joutuu antaa sen. Löydätkö sinä Kissan kuvasta?


Siinä Meikäpoika ojentaa Kissaa!


Mieluisaa lelua etsimässä päivän leikkejä varten.

Mitäs pidit Meikäpojan leluista? Eikös vain olltukin paljon hienoja leluja. Minulla on pian syntymäpäivä ja silloin saan varmaankin taas lisää leluja.

Oikein rattoisaa viikon alkua kaikille bullakamuille!

Kalle Kova Kundi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti