perjantai 7. marraskuuta 2014

SIIVOUSTA, TUIKKUJA JA TYTTÖJEN ILTAA

Perjantaiehtoota kaikille! Tulin taas tänne kertomaan vähän päivän tapahtumista. Mamma sanoi, että tänään vietetään tyttöjen iltaa, mutta minäkin saan osallistua siihen! Se tyttöjen ilta on minusta ihan tyhmä nimi, poikien ilta kuulostaa paljon jännemmältä, mutta koska talossa on akkavalta niin minun piti antaa periksi. Tyttöjen iltaa vietettiin ihan vaan sen tähden että mammalla on kerrankin perjantai-ilta vapaata ja kaiken kruunaa kolmen päivän vapaat, jotka sillä nyt alkoi. Se on ihan oikeasti mammalle aika luxusta!

Ihan omalla väellä me oltiin, mamma, Maija ja minäpoika. Mamma sanoi, että ensin pitää siivota. Muuten ei kuulemma tuikutkaan näytä miltään. Tuikut? Mitähän kummaa nekin mahtaa olla? Toivottavasti jotain hyvää syötävää! No siivouksessa minä otin työnjohtajan paikan.
Töihin sieltä mamma, luutu käteen ja siivoamaan! Näin minä komensin kun mamma vain kulki kamera kädessä!

Mamma pyyhki sitten lattiat ja pölyt. Sitten otettiin esiin ne tuikut. Mamma kertoi, että pimeänä vuodenaikana ihmiset polttavat tuikkuja ja ne kuuluvat jotenkin myös siihen Jouluun joka tulee ensikuussa. Minä kyllä haluan nähdä millainen kavri se Joulu on, kun siitä niin kovasti puhutaan.
Ai että nuoko ovat tuikkuja? Aika tulisilta näyttävät!
Tuikkujen arvoitus ratkesi minulle ja olin kyllä vähän pettynyt, kun ne eivät olleetkaan mitään syötävää. Nämä tyttöjen illat ovat ihan humpuukia!

Loppuilta me otettiin ihan rennosti. Mamma sanoi että tuikkuja pitää vahtia eikä niitä saa jättää yksin. Minäpoika tein työtä käskettyä. Vahdin niitä, mutta olen kyllä ihan varma etteivät nuo tuosta mihinkään karkaa.
Kauankohan noita tuikkuja pitää oikein vahtia?
Mamma ja Maija olivat ostaneet herkkuja ja syödä rouskuttivat niitä. Minä hiukan kerjäsin ja onnistuin jotain saamaankin. Olen aika taitava! Sain minä kyllä ihan omiakin herkkunaksuja muutaman!
Siinä me sitten istua köllöteltiin olkkarissa ja katseltiin tv.tä. Salkkarit on minun suosikki! Sielläkin on Kalle!
Tässä olen keskittynyt seuraamaan lempparisarjaani!
Salkkareitten jälkeen pääsin vielä mamman kanssa pienelle iltalenkille. Se oli aika mukavaa ja nähtiin yksi iso musta koira, mutta ei jääty juttelemaan sille, vaikka minä olisinkin halunnut mennä kovasti hieromaan tuttavuutta.
Iltalenkin jälkeen talon naiset menivät saunaan. Minä loukkaannuin verisesti kun en päässyt muukaan. Sanoivat, että siellä olisi muka liian kuuma minulle! Pyh ja pah! Kostoksi järjestin kenkätelineestä kengät uuteen paikkaan. Minusta ne näyttää paremmilta keittiön lattialle levitettynä. Mamma ei ollut samaa mieltä kun tuli saunasta. Aivan sama, tässä vaiheessa kellon viisarit näyttivät jo sen verran paljon, että minä kömmin sänkyyni ja pian tasainen kuorsaus täytti huushollin.

Seuraavaan kertaan, moikka!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti