sunnuntai 2. marraskuuta 2014

HALLOWEENPUUHIA JA PITSAN TEKOA

Hellurei kaikille! Nyt päätin kertoa teille hiukan eilisestä illastani! Minä kuulin, että olisi joku ihmeen halloween (vai oliko se jo perjantaina) no anyway, minä vietin sitä kuitenkin eilen! Enhän minä siitä mitään tiennyt, että mikä ihmeen halloween ja mitä silloin oikein tapahtuu. Sen verran sain urkittua selville, että silloin tehdään kepposia! Ja että liikkuu joitakin hirmuolentoja, jotka voivat tulla oven taakse! Minähän päätin pitää huolen, että minun oven taakse eivät tule!

Suureksi harmikseni jouduin olla yksin koko illan. Maija lähti Härmään ja mamman piti mennä töihin. Ihan typerää, että mammakin on töissä melkein joka ilta. Ja sen pitää olla tosi myöhäälle, puoleenyöhön asti! Minä olen aina jo nukkumassa kun se tulee. Ja sitten herään sen kolisteluun ja viimeistään siihen, että pitää lähteä pissalle. Keskellä yötä!

No eilisilta oli kuitenkin vähän erilainen, kun oli se halloween. Minä poika päätin karkottaa kaikki möröt oveltani ja pidin vähän mekkalaa! Ensin levittelin kaikki kengät kenkätelineestä ympäri huushollia, mutta kun siitä ei tullut tarpeeksi kovaa ääntä, niin kaataa rämäytin pentuaitaukseni nurin! Se oli siistissä pinossa siinä seinää vasten, kun mamma ei enää käytä sitä minulla, kun olen jo iso poika ja osaan olla nätisti yksin ollessani. (onkohan mamma vielä eilisillan jälkeenkin samaa mieltä??) Aita on nojaillut siihen seinään jo jonkin aikaa ja odottanut, että mamma vie sen varastoon. No siitä lähti aika kiva ääni kun se kaatui lattialle! Hus möröt, hus!

Sitten huomasin lehtipinon tuolin päällä. Sekin odotti siinä pääsyä lehtikeräykseen! Suotta sitä sinne asti viemään, minä räväytin senkin alas ja voi sitä juhlaa! Revin kaikki pieneksi pilpuksi eteisen lattialle. Siitä kuului tosi kiva rapina!
Tässä se nyt on, minun illan työmaani!

No hätähän minulle tuli ja odottelin jo mammaa malttamattomana, että eikö se kello jo ole puoliyössä. Eihän sitä kuulunut, tämä oli nyt pidempi aika, jonka yleensä joudun olemaan yksin, koska nyt oli vähän menoja jokaisella. Niin minä sitten pakon edessä lirautin ja vähän töräytinkin lattialle. Tämän kaiken jälkeen olin aivan puhki ja ai että oma sänky on mukava paikka!

Viimein kuulin kun avain kääntyi lukossa ja mamma tuli. Kyllähän minä heti huomasin sen ilmeestä, että ei mennyt minun halloweenkepposet nyt aivan putkeen! Mamma oli tosi vihainen, kun siivosi minun jälkeni ja noukki ne lehedenpalaset, osan melkein yksitellen lattialta. Se ei viitsinyt käynnistää imuria, ettei naapurin neiti herää ja häiriinny, eikä ne silput olisi kyllä imuriin mahtuneetkaan.

Kyllä se sitten leppyi kun olin niin surkean näköinen. Mentiin yhdessä pienelle yölenkille ja se oli aika kivaa! Ei se sen kummempi lenkki ollut kuin että mamma päästi minut irti tuossa lähipellolla ja minä sain hepulin! Juoksin ympäriinsä niinkuin vain bullat osaavat tehdä ja mammaa jo vähän nauratti! Semmonen halloween minulla oli!

Tänään sitten tehtiin mamman kanssa pitsaa. Tai mamma teki. Minusta siitä ei tullut kovin kaksisen näköistä, mutta kun ei ollut enempää aineksia ja mamma ei viitsinyt lähteä kauppaan. Hyvät hajut siitä kuitenkin tuli ja minä toiminkin virallisena laaduntarkkailijana tässä huushollissa.
Valvon että jauheliha paistetaan oikeaoppisesti!

Siellä se nyt on, kohta saadaan maistaa!
Tälläistä minulla tällä kertaa! Tänään on vielä monta juttua tehtävänä, mutta nyt otan pienet päiväunet. Terve vaan seuraavaan kertaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti