torstai 25. joulukuuta 2014

NYT SE JOULU SITTEN TULI!

Hellurei kamut ja mukavaa Joulupäivää kaikille! Nyt on minullekin selvinnyt mikä se Joulu oikein on ja olisitte nyt vihjanneet, että se on näin kiva juhla, pelkkää syömistä ja lahjojen odotusta! Eilen kun oli se Jouluaatto, Mamma laittoi aamulla varhain paistin uuniin ja sitten me nukuttiin vielä hetki. Tai minä ainakin nukuin, vaikka yritin alkuun sinnitellä paistivahtina, mutta uusi sänkyni on niin mukava, että siinä tuli väkisinkin uni.
Sitten kun muutama tunti oli kulunut, Mamma sanoi että nyt Kalle maistetaan paistia joko se on valmista. Ja valmista oli! Me Mamman kanssa herkuteltiin sillä aikaa, kun tytöt vielä nukkuivat.

Sitten vähän myöhemmin päivällä lähdettiin mummolaan! Jeee, minä olin kyllä tosi onnellinen siitä uutisesta, että pääsen mummolaan. Mummolla on aina keittopuuhat menossa ja en tiedä onko mummon käsissä jotain vikaa vai mitä, mutta kovin usein mummolta tipahtaa makupaloja lattialle. Se ei kuitenkaan haittaa mitään, sillä olen hyvä apukokki ja noukin kaikki pudonneet herkut.
Nyt mummolla oli tosi kova homma, koska Jouluna syötiin enemmän. Minä en oikein tiedä minkä vuoksi ihmiset ovat niin kauheita syömään Jouluna, mutta se sopi minulle oikein hyvin ja päätin olla puuttumatta siihen asiaan ollenkaan. Paitsi tietenkin syömällä itsekin. Minä en päästänyt mummoa koko päivänä silmistäni, varsinkaan silloin jos se meni jotain kaappia kohden tai otti käsiinsä jotain mikä näytti ruokailuvälineeltä.

Yhtä juttua minä vähän ihmettelin. Mummo oli tuonut puun sisälle taloon! Ja laittanut sen alle paketteja ja Mamma kykki siellä puun juurella myös ja asetteli sinne lisää paketteja. Päätin kuitenkin antaa sen jutun olla, sillä puuta ei voi syödä ja paketteihinkaan en saanut mennä koskemaan.
Aika kummallista touhua, tuoda nyt puu sisälle ja ripustaa siihen tommosia hörhelöitä ja palloja. Onneksi jätin oman palloni kotiin, olisivat muutoin pian laittaneet senkin tuonne puuhun killumaan!
Siinä illan mittaan mummolaan tulivat myös Mamman täti ja hänen miehensä. Ja olihan siellä minun kummitätini Jonna sekä Petri, joka on kyllä aika hyvä tyyppi, jaksoi leikkiä minun kanssani aina kun haastoin!
Sitten yhtäkkiä ne alkoivat jakaa niitä paketteja sieltä kuusen alta. Silloin minä ampaisin paikalle, sillä Mamma oli sanonut, että kaikki jotka ovat olleet kilttejä saisivat paketin. Minäpoika ainakin olen ollut tosi kiltti!
Antakaas vain tänne niitä paketteja!
Minä sain tosi monta pakettia ja siskot auttoivat avaamaan niitä. Sieltä löytyi vaikka mitä, herkkuja, leluja ja tyyny! Joku on selvästi saanut vihiä, että olen kova poika nukkumaan!
Tässä minä olen lahjojeni kanssa!
Minä kuljetin kaikki lahjani keittiöön, ettei kukaan vaan erehtyisi ottamaan niitä! Sain minä sitten yhden sellaisenkin lahjan, joka aluksi vähän nolotti minua! Petra oli ostanut minulle hupparin ja kun Mamma laittoi sen minulle päälle ja otti kameran esiin, menin mummon penkin alle piiloon. Hitto soikoon, en ollut aluksi ihan varma voiko se päällä esiintyä julkisesti! Mutta kun kaikki kehuivat kuorossa miten komea huppari minulla oli, päätin suostua kuvaan. Katsoin kuitenkin varmuudeksi muualle.
Kaikkea ne keksivätkin!
Joulu oli ihan kiva juttu ja se kuulemma jatkuu vielä. Lisää lahjoja ei silti oletettavasti ole enää tulossa joten minun puolestani Joulu voisi vaikka loppua ja voitaisiin pitää jotkut muut kemut!
Kuulumisiin taas seuraavaan kertaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti